Saab 96 V4
vlasnik: Franjo Ferenčaba ,Ivanić Grad
Svenska Airplane Aktiebolaget, skraćeno Saab, je švedski proizvođač automobila nastao 1937. kao tvornica zrakoplova.
S proizvodnjom automobila započeli su 1944. u Trollhättanu. Prvi probni auto 92.001, kasnije nazvan "Ur-Saaben", završen je
1946. Odluka o masovnoj proizvodnji donesena je 1947.Saabovi automobili poznati su po sigurnosti i inovacijama, a slove za
jedne od najsigurnijih ako ne i najsigurnije automobile na svijetu.
Najuspješniji švedski automobil, kojeg se mnogi sjećaju po aerodinamičnoj, kapljičastoj karoseriji i Fordovom motoru 1.5 V4
sa 65 KS, proizvodio se od 1960. do 1980. No, radilo se o temeljitoj doradi modela 92, koji se počeo proizvoditi krajem 1949.
(izveden je iz prototipa 92001, predstavljenog 1947.). Već prvi model imao je koeficijent otpora zraka od 0,30, što je tada
bilo čudo, a zasluga je činjenice da je automobil proizvela tvrtka koja se već dokazala u proizvodnji aviona. Karoserija je
bila napravljena od vrhunskog čelika, a pod prednjom haubom ugrađen je dvocilindarski dvotaktni motor obujma 764 ccm i snage
25 KS, napravljen po tehnologiji DKW-a. Saab 96 konačno 1967. dobiva četverotaktni motor 1.5 V4 iz Ford Taunusa, sa 65 KS,
koji mu je omogućavao ubrzanje do stotke u 16 s i najveću brzinu od 155 km/h. Tada je izvorni mjenjač sa tri stupnja
zamijenjen 4-stupanjskim, također zbog Fordovog agregata, model dobiva dodatnu oznaku, V4. Saab 96,bio je neobični automobil
koji su krasili izdržljivi motori, prednji pogon, te dobro osmišljena i praktična unutrašnjost.Koliko je Saab 96 bio čvrst
automobil, najbolje govori podatak da ga nije bilo potrebno ojačavati za rally takmičenja.Upravo ovaj model doživio je
instant uspjeh, jer sada je Saab 96 bio ozbiljan automobil, treba istaći da je V4 verzija bila i dizajnerski modificirana
jer je zbog većeg motora dobila duži prednji dio.
Posljednji Saab 96 sa proizvodnih traka Valmet Automotive postrojenja u Finskoj sišao je 11. siječnja 1980. godine, a za 20
godina produkcije ukupno ih je napravljeno 547.000 kom.
PODACI I TEHNIĆKE KARAKTERISTIKE;
vrsta vozila: OSOBNI AUTOMOBIL
marka vozila: SAAB
tip i model: 96 V4
država proizvodnje: ŠVEDSKA
proizvođač: SAAB AUTOMOBILE
početak proizvodnje: 1960
godina proizvodnje: 1968
proizvedeno primjeraka: 547.221
KAROSERIJA;
oblik karoserije: COUPE
br. vrata: 2
mjesta za sjedenje:5
pogon: PREDNJI
kočnice prednje/zadnje: disk/bubanj
gume: 165R15
struja: 12 V
smještaj motora: NAPRED-UZDUŽNO
MOTOR,MJENJAĆ;
vrsta motora: OTTO-4 TAKTA
radni obujam: 1498
snaga Kw/KS: 48/65
br. cilindara: 4
raspored cilindara: v-MOTOR
br. ventila po cilindru: 2
vrsta hlađenja: VODENO
napajanje gorivom: KARBURATOR
mjenjač: RUČNI, 4 BRZINE
pogon: PREDNJI
Galerija slika OVDJE
- Detalji
- Napisao/la Igor Vukic
ARDIE RZ 200, vlasnik Nebojša Vukelić - Ogulin
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE MODELA RZ 200
Godina proizvodnje: od 1937. - 1940.
Masa: 105 kg
Najveća brzina: 90 km/h
Motor: Dvotaktni Ardie
Broj cilindara: 1
Obujam: 197 cm3
Promjer x hod: 61 mm x 68 mm
Snaga / Okretaji: 7 PS / 5000 min-1
Prijenos: Lanac
Broj brzina: 3
Ovijes sprijeda: Limena vilica - paralelogram
Ovijes straga: kruti
Gume: sprijeda: 3.00 - 19
straga: 3.00 - 19
Ardie je njemački proizvođač motorkotača iz Nürnberga, koji proizvodi motocikle od 1919. do 1958. godine.
Marku je osnovao Arno Dietrich (Ardie) koja se bavi proizvodnjom jedno cilindričnih dvotaktnih motora zapremine od 288 - 304 ccm i sklapanjem motorkotača. Radi autentične crvene boje i samog oblika spremnika za goriva popularno su ih nazvali Ardie Minimax .
9. rujna 1922 Arno Dietrich tijekom probne vožnje od Nürnbergu ka Rothenburgu pogiba, a posao preuzima židovski odvjetnik, Dr. Leo Bendit i pretvora obrt u GmbH. Od 1925. godine u ponudi je široka paleta motorkotača sa britanskim agregatima tvrtke JAP zapremine od 250, 350, 500, 750 i 1000 ccm.
Dolaskom nacista na vlast dr. Bendit prodaje svoju tvornicu 1933. godine Barthelovoj obitelji koji su bili vlasnici " Duerkopp-Werke " u Bielefeldu.
Početkom II sv. rata prestaje uvoz JAP agregata iz V. Britanije i Ardie započinje ponovno samostalnu proizvodnju modela sa dvotaktnim agregatima od 125, 200 i 250 ccm koji dobivaju i drugi cilindar.
Iz ovog razdoblja je i predstavljeni motocikl koji je vrlo spretan i brz s obzirom na malu snagu agregata.
Sa ovim agregatima izrađuje se 12 različitih modela motorkotača no međutim od 1942. godine proizvodnja je pala na jedan osnovni model za vojne potrebe sa baznim adregatom od 125 ccm oznake VF 125. Krajem Drugog svjetskog rata, razvijen je poprečni 350 ccm agregat sa dva cilindra i sa visećim ventilima u glavi motora.
Nakon rata, i u jeku obnove Njemačke, te potrebom za jeftinim prevoznim sredstvom ponuđeni su na tržište dvotaktni jednocilindrični modeli od 125, 200 i 250 ccm, te dvocilindrični dvotaktni model od 350 ccm. Proizvodnja prestaje jačanjem auto industrije i smanjenom potražnjom motorkotača.
- Detalji
Traktor URSUS D-355
foto i text: Krešo V.
Radovi; promjena brtvi i semeringa na motoru i diferencijalu, sređivabje glave motor.
Promjena ulja,filtera i antifriza.Reparacija kočnica i varenje napukle ispušne grane.
Bojanje motora,trapova,radnih poluga,rezervoara u boju otpornu na visoke temperature,
također i nosaće i kučište pogonskog vratila za strižnu kosu.
Ravnanje i varenje oštećenja na stražnjim blatobranima i poklopcu motora te bojanje istih.
Izrada zaštitnog luka (roll bara) od bešavnih cijevi, izrada zaštitne ograde na blatobranima
za prijevoz putnika,također bojanje i montaža navedenih sklopova, bojanje felgi i rešetkaste
zaštite hladnjaka ,sastavljanje traktora i odvoz majstoru električaru.
- Detalji
- Napisao/la Igor Vukic
FIAT 130 COUPE, vlasnik Ivica Kišasondi - Sesvete
Fiat 130 je veliki ekskluzivni automobil proizveden od strane talijanskog proizvođača automobila Fiat, koji je bio dostupan u obliku limuzine ili Coupea.
Prvi je puta limuzina (Saloon) predstavljena na 39.Salonu automobila Geneva Motor Show u ožujku 1969. g., te je zamijenio prethodni najveći Fiatov model, Fiat 2300. To je moderan automobil, s neovisnim ovjesom (torzijskim oprugama sprijeda i cilindričnim oprugama straga) sa standardnim servo upravljačem i 4 disk kočnice. Prvi Fiatov model sa generiranim alternatorom.
Coupé se temelji na istoj platformi kao i limuzina, a počeo se proizvoditi u ožujku 1971. g. kojega je dizajnirao Paolo Martin iz Pininfarine. Uz jedinstveni dizajn interijera (koji je usvojen iz limuzine) ugrađen je agregat iz verzije 130B koji je coupe povećao na 3235 ccm sa V6 motorom. Od noviteta u ovom modelu je i električno otvaranje suvozačkih vrata. Ovaj model nudio se u dvije verzije sa 2 vrata pod nazivom Maremma i 4 vrata limuzinskom inačicom pod nazivom Opera.
Proizvodnja limuzine završila je 1976. g., sa 15.093 proizvedenih primjeraka. Coupé se je nastavio proizvoditi do sljedeće godine, a proizvodnja je završila sa 4294 ukupno proizvedenih primjeraka.
- Detalji