ARDIE RZ 200, vlasnik Nebojša Vukelić - Ogulin

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE MODELA RZ 200
Godina proizvodnje:  od  1937. - 1940.
Masa:    105 kg
Najveća brzina:    90 km/h

Motor:    Dvotaktni Ardie
Broj cilindara:    1
Obujam:    197 cm3
Promjer x hod:    61 mm x 68 mm
Snaga / Okretaji:    7 PS / 5000 min-1
Prijenos:    Lanac
Broj brzina:    3
Ovijes sprijeda:    Limena vilica - paralelogram
Ovijes straga:    kruti
Gume:    sprijeda: 3.00 - 19
             straga: 3.00 - 19



 

Ardie je njemački proizvođač motorkotača iz Nürnberga, koji proizvodi motocikle od 1919. do 1958. godine.
Marku je osnovao Arno Dietrich (Ardie) koja se bavi proizvodnjom jedno cilindričnih dvotaktnih motora zapremine od 288 - 304 ccm i sklapanjem motorkotača. Radi autentične crvene boje i samog oblika spremnika za goriva popularno su ih nazvali Ardie Minimax .

9. rujna 1922  Arno Dietrich tijekom probne vožnje od Nürnbergu ka Rothenburgu pogiba, a posao preuzima židovski odvjetnik, Dr. Leo Bendit i pretvora obrt u GmbH. Od 1925. godine  u ponudi je široka paleta motorkotača sa britanskim agregatima tvrtke JAP zapremine od 250, 350, 500, 750 i 1000 ccm.

Dolaskom nacista na vlast dr. Bendit  prodaje svoju tvornicu 1933. godine  Barthelovoj obitelji koji su bili  vlasnici " Duerkopp-Werke " u Bielefeldu.
Početkom II sv. rata prestaje uvoz JAP agregata iz V. Britanije i  Ardie započinje ponovno samostalnu proizvodnju modela sa dvotaktnim agregatima od 125, 200 i 250 ccm koji dobivaju i drugi cilindar.

Iz ovog razdoblja je i predstavljeni motocikl koji je vrlo spretan i brz s obzirom na malu snagu agregata.

Sa ovim agregatima izrađuje se  12 različitih modela motorkotača no međutim od 1942. godine proizvodnja je pala na jedan osnovni model za vojne potrebe sa baznim adregatom od 125 ccm oznake VF 125. Krajem Drugog svjetskog rata, razvijen je poprečni 350 ccm agregat sa dva cilindra  i sa visećim ventilima u glavi motora.

Nakon rata, i u jeku obnove Njemačke, te potrebom za jeftinim prevoznim sredstvom ponuđeni su na tržište  dvotaktni jednocilindrični modeli od 125, 200 i 250 ccm, te dvocilindrični dvotaktni model od 350 ccm. Proizvodnja prestaje jačanjem auto industrije i smanjenom potražnjom motorkotača.