U Ivanić Grad je prvi ozbiljniji i vredniji motocikl  BMW 500 ccm stigao negdje polovicom  dvadesetih godina prošlog stoljeća. Od tada je  zavladalo i zanimanje ostalih građana za ovakav vid prijevoza, no rodila se tu i individualna ljubav koji su osim uobičajenih svakodnevnih potreba počeli koristiti motocikle za razonodu i sportska natjecanja. Tako je i prvi motocikl služio vlasniku za razonodu i uživanje u vožnji, a ne za svakodnevne potrebe s obzirom da je dotični gospodin u Ivanić Grad dovezao i prvi automobil na ovo područje.

 


Obitelj dr.Šipuša-prvi motocikl BMW R42 1926. g.                  Leopold Bubenik i Puretić Ivan 1936. g.
 

Pokretač cijele ove priče o našem Klubu je g. Ivan Kereš koji se još od svoje rane mladosti s početka 60-ih počeo baviti oldtimerstvom. Vozikao je već tada stare motocikle zbog životnih okolnosti kojima je bio okružen  pa ih onda počeo i sakupljati. Pošto je nekoliko godina proveo radeći u Njemačkoj tamo je i uvidio koliko oldtimerstvo može biti cijenjeno i unosno.  Naravno uz sakupljanje se neke stvari restauriraju, ali se i stvaraju viškovi nepotrebni dijelovi koji se daju mijenjati, prodati i tako je Kereš razvio trgovački smisao, te je do današnjih dana postao i poznati trgovac oldtimera i oldtimer dijelovima kako u Hrvatskoj tako i izvan nje. Svoj hobi prenesao je i na sina g. Renata Kereša koji je otišao korak dalje i otvorio radionicu za popravak i prodaju motocikala i pratećih dijelova.


Početkom 90-ih godina uz Kerša pojavilo se i nekoliko entuzijasta iz Ivanić Grada koji su započeli sa skupljanjem po uzoru na Kerša, a jedan od najustrajnijih u tome je i današnji predsjednik  Kluba g. Zdravko Jambrešić. Jambrešić i Kereš su učinili korak dalje pa su se  učlanili prvo u OTK Samobor, pa potom i u OTK Sisak kako bi se povezali sa ljudima koji su zainteresirani za razvitak ovakvog vida tehničke kulture. Putujući na sastanke u Sisak i razgovarajući sa ljudima iz Ivanić Grada koji su se u sve većem broju zanimali za ovakav vid druženja Jambrešić osjeća potrebu i odlučuje napraviti iskorak i intenzivno radi na osnutku Ivanić Gradskog oldtimer kluba.


1999. je organizirana osnivačka skupština koju je sazvao Zdravko Jambrešić , a u osnivačkom odboru je bilo jedanaest članova: Željka Vučinić Jambrešić, Ivan i Renato Kereš, Anka i Miljenko Mihaljević, Boško Benci, Vlado Golub, Zvonko Mužar, Hrvoje i Spomenka Štefči.
Te godine organiziran je i 1.Oldtimer Rally, te se nakon njega znatno članstvo povećava i  krajem godine Klub broji oko pedesetak članova.  Kroz Klub je tokom jedanaestgodišnjeg postojanja prošlo više od sto pedeset članova koji su se iz nekih razloga ili prestali baviti oldtimerstvom ili prešli u neke druge klubove jer važno je napomenuti da je u članstvu našega kluba bilo prisutno ili su još uvijek prisutni članova iz Zagreba, Velike Gorice, Dugog Sela, Čazme, Kutine, Novske, Križa, Vrbovca i čak Belog Manastira, te članovi koji su stalno zaposleni i žive u Njemačkoj. Na početku se klub financirao iz vlastite članarine,raznih  sponzorstva članova i donacija grada Ivanić Grada, Čazme, te općina Križ i Velika Ludina. Zahvaljujući utjecaju naših članova posebice g. Mladena Kirišića s kraja 2006. Klub ulazi u sastav Tehničke kulture Ivanić Grada i pronalazi svoje mjesto kamo smo u biti već odavno i pripadali. Tu se Klub aktivno uključuje i sudjeluje u svim akcijama i izložbama koje Zajednica tehničke kulture organizira na našem području.


Unazad deset godina Klub se isključivo bavi okupljanjem ljudi koji simpatiziraju oldtimere, a željeli bi kupiti takvo vozilo ili ga urediti. Iskustva starijih pomažu isključivo mlađim članovima kako bi uspješno restaurirali ili nabavili svoje vozilo. Klub uspješno organizira i oldtimer rally-e koji su prvih šest godina bili natjecateljskog karaktera, ali obavezama koje je uveo HROS čiji je Klub član, članstvo Kluba odlučuje da se ne želimo baviti ovakvim vidom natjecanja jer iziskuje velike troškove organizacije, a u konačnici okuplja manji broj učesnika. Klupska filozofija je da nas se okupi u što većem broju iz zemlje uz minimalnu kotizaciju koja će pokriti organizacijske troškove kako bi se sudionici proveli u ugodnom druženju, razmjeni mišljenja, a i kako bi prikazali što više različitih i lijepo uređenih oldtimer vozila posjetiocima izložbi u mjestima u koje pristajemo radi odmora i okrepe sudionika. Naša se filozofija pokazala ispravnom jer u zadnje dvije recesijske godine kada se na svim oldtimer skupovima osim Desanta na Ozalj koji nema kotizacije i Zagrebačkog rally-a  naš broj sudionika nije smanjio.
Uz organizaciju vlastitih rally-a Klub sudjeluje obavezno svake godine i na domačim rally-ima širom zemlje bilo u organizaciji klubova iz Hrvatskog oldtimer saveza, Hrvatskog saveza starodobnih vozila ili neovisnih klubova i organizacija koji su povezani sa oldtimerima. Naravno postoje tu i organizacije Turističke zajednice Ivanić Grada i Zajednice tehničke kulture koje su vezane uz neke druge gradske događaje na koje se vrlo rado odazivamo kako bi upotpunili sliku o našem Gradu.  Dugogodišnji smo i posjetioci prodajnih sajmova tako da naši članovi pohode sajmove oldtimer dijelova u Varaždinu, Strmcu, te izvan zemlje uglavnom po Austriji i Njemačkoj što je razumno jer naše članstvo ima u vlasništvu najviše njemačkih motocikala.
Naši članovi ponosni su vlasnici nerijetko i više od pet motocikala tako da se tu da naći i iznimno vrijednih primjeraka kao što su  Jawa 350 ohv iz 1936. g., BMW R 4 iz 1937.g., Metchless 500 iz 1939. g., Gnom et Rhone 750 iz 1940.g., Harley Davidson 750 iz 1941. g., DKW NZ 350 iz 1944. g., te niz motocikala proizvedenih 50-ih i 60-ih godina kao što su Horex Regina 350, NSU Max 250, DKW RT 200 i 250/H, BMW R 25/2 i 3, R 50, 50/1, 50/5, R 68, te Zundappa, Moto Guzzia pa do Hondi, MZ-a i Planeta IŽ.

Automobilistički dio kluba javlja se nešto kasnije od osnutka, tako da večina naših automobila datira iz 60 i 70-tih godina prošlog stoljeća, ali to ne umanjuje ljubav njihovih vlasnika za oldtimeraštvom i očuvanjem tehničke baštine. Valja spomenuti neke od njih, to su; Z-750 iz "64 g., Opel Olympia "52 g., Ford Escort "69 i "72 g., Toyota Land cruser, "83 .g.,VW 1600 TL, Wartburg 353 "71.g., Saab 96 iz "68 i"72 g., Alfa Romeo Giulia "67.g., Fiat 130 "72.g., VW Bube i Golfovi 1, Mercedesi i vjerojatno najveći broj Opel Kadetta C u jednom klubu! A u zadnje vrijeme sakupljamo i obnavljamo stare traktore i bicikle.

 

 

                                                 Jedan od prvih automobila na području Ivanić Grada i Kloštar Ivanića

 

Klub iza sebe ima ostvarene i vrlo vrijedne sportske rezultate. Ti su rezultati ostvareni u doba kada nije u Hrvatskoj bilo dva oldtimer saveza  već kada su se svi klubovi borili za naslov države sa jednakim sportskim žarom i kada je titula bila jedinstvena za sve oldtimer klubove u Hrvatskoj. Tako jeOTK Ivanić Grad više puta bio ekipni prvak države kako u ispitima točnosti i spretnosti tako i u brzinskom dijelu kada su Mladen Jambrešić i Dejan Car žarili i palili po hrvatskim oldtimer stazama, te nerijetko    ostavljali konkurenciju i za krug ostatka iza sebe. Naše klupske rezultate ljubomorno čuvamo u vitrinama Kluba čije prostorije pokušavamo održavati vlastitim sredstvima i volonterskim radom članstva.


Na kraju posebna zahvala našim uvijek spremnim na pomoći podupirajućim članovima odnosno cijelim obiteljima koje volonterski pomažu radu Kluba i nerijetko izdvajaju financijsku potporu za  održavanje Ivanić gradskih rally-a.
Zahvala obiteljima Kovač iz Ladina i  Kralik iz Vrbovečke Dubrave.

 


Jedna od rijetko sačuvanih vozačkih dozvola iz 1937. g.
(dozvolu u cijelosti možete pogledati  >>ovdje<<)